Re: [MISC] Fra avi til dvd

On Fri, 09 Jan 2009 22:36:56 +0100, Jørgen Heesche <sslug@sslug> wrote:

Martin Jochimsen wrote:
Hejsa
 Jeg har 30 små tegnefilm af 6-8 minutters varighed.
Jeg kunne godt tænke mig at lave en dvd. Det skal bare være ganske simpelt. En menu med mulighed for at vælge dem enkeltvis og en mulighed for at spille dem alle i sammenhæng. Kan jeg lave en dvd ud af avi-filer, eller skal jeg konvertere dem til et andet format?
....og er der et program I kan anbefale?

Du skal nok convertere til MPEG-4 med Mencoder.
DVD formatet (DVD-Video ligesom købefilm) bruger MPEG-2 encoding og VOB-containere

Prøv at kikke på Avidemux:
http://fixounet.free.fr/avidemux/

--
Med venlig hilsen