Re: [MISC] køb online musik med linux

Jim Oksvold wrote:

Hvis det er musikk av kvalitet så vil jeg anbefale CDer.

Jeg hører kun kvalitetsmusik :-)

Hvis plassen virkelig er knapp så kan du gjøre som enkelte samlere -
Kast krystallboksen og kjøp bedre plastlommer med separat plass til
innleggskort og CD skive.

Men idéen kom efter jeg opdagede mpd som jeg nu kører på min 3W strømbesparende server. Der er nogle muligheder i en sådan løsning som ikke er med CD'er, fx kan man meget hurtigt afspille de versioner man har af samme nummer.

Med CDer så har dine etterkommere muligvis arvegods fra "hin hårde dage".
Med usle MP3 filer har de intet siden de innkøbte MP3 filer ble tapt
en eller annen gang
i fremtiden.

Du har egentlig ret, men dette gælder jo alt digital information. Fx gamle kæreste-breve som er sjove at læse 20 år efter, men hvad nu hvis det var på mail? Eller billeder (som også falmer), der er de fleste vel efterhånden gået over til digitale formater.

--
Atte