Re: [MISC] backup i Thunderbird

Martin Jochimsen <sslug@sslug> writes:

> Grunden til at jeg spørger er, at jeg "kun" har 500 MB mailplads. Når
> indboksen er ved at være fyldt op, så kan jeg ikke kopiere det over i
> en ny folder på mailserveren....da der jo ikke er mere plads.
> Jeg mener jeg tidligere har oprettet en folder (f.eks. "gem"), makeret
> og flyttet mine mails over i den folder, gået ind i
> /.mozilla-thunderbird/"profilnavn"/ImapMail/"min
> mailserver"/INBOX.sbd/ og så zippet den fil som hed "gem". Lige nu er
> min "gem"-folder bare en tekstfil på 155KB. Da alle de mange emails lå
> i indboksen, fyldte de mange hundrede MB.
> [...]

Din metode ligner meget min, bortset fra at jeg ikke har haft brug for
at zippe folderne. Men man kan godt fjerne en folder fra
/.mozilla-thunderbird/"profilnavn"/.... og senere lægge den
tilbage. Den bliver så vidt jeg husker indexeret ved genstart af
Thunderbird.

Jeg ved ikke hvorfor strukturen i /.mozilla-thunderbird/... er
anderledes når du kører IMAP. Jeg kører POP3.

--
  Mogens Dybæk Christensen
  e-mail mdc at mail dot tele dot dk