Re: [MISC] Amerikanske tilstande ønskes.

On Thu, 22 Jan 2009 13:00:00 +0100, Peter Makholm <sslug@sslug> wrote:

"E. Sjørlund" <sslug@sslug> writes:

Det der undrer mig er såmænd bare, at der ikke er sket en simpel
validering af siden med efterfølgende fejlrettelser i forbindelse med at
den blev lavet/rettet. Det er - som jeg ser det - et spørgsmål om
professionalisme og faglig stolthed.

I mit professionelle virke har 'det validerer' altid ligget adskillige
pladser under 'det virker for slutbrugeren', 'det virker for
indholdsleverandøren' og 'jeg kan nøjes med at arbejde den tid jeg får
løn for'.
Er det ikke lidt det samme som at sige at at hvis bare din bil kan køre og bremse, så er den god nok til at gå igennem syn?

Kun i en to-tre uger op til Bedst På Nettets test har validering haft
den mindste sandsynlighed for at virke relevant som mål i de seks år
jeg har arbejdet med offentlig webting.

Validering er et middel, ikke et mål i sig selv.
Validering er noget man gør for at vise at det man levere opfylder alle punkter specifikationen i en brugssituation. Så hvis ikke din kunde eller lovgivning kræver at det skal være f.eks. xhtml 1.1 strict, så har du sandt nok heller ikke nogen grund til at eftervise at det opfylder den specifikation. Men hvis man i sit dokument hævder at følge en given standart eller specifikation vil jeg medgive at det virker sjusket ikke at rette de fejl der fremhæves ved et validitets check.

--
Med venlig hilsen
/Zmit/