Re: [MISC] backup i Thunderbird

Mogens Dybæk Christensen skrev:
Martin Jochimsen <sslug@sslug> writes:

Hejsa

Jeg vil gerne lave en backup af en bestemt folder i Thunderbird.
Hvordan kan jeg gøre det, så jeg senere kan hente en mail ind, hvis
det skulle blive nødvendig.
Det er en folder, som ligger i indbakken.

Hilsen
Martin
Ubuntu 8.10 / Thunderbird 2.0.0.18

Du kan vel kopiere folderens indhold i Thunderbird.

Lav en ny folder der hedder Gemmes eller Arkiv, Vælg alle eller en del
af mails i Inbox, og kopier dem over i Arkiv.

- Jeg plejer selv at flytte gamle mails over i en Arkiv-folder hvis de
skal gemmes.

Grunden til at jeg spørger er, at jeg "kun" har 500 MB mailplads. Når indboksen er ved at være fyldt op, så kan jeg ikke kopiere det over i en ny folder på mailserveren....da der jo ikke er mere plads. Jeg mener jeg tidligere har oprettet en folder (f.eks. "gem"), makeret og flyttet mine mails over i den folder, gået ind i /.mozilla-thunderbird/"profilnavn"/ImapMail/"min mailserver"/INBOX.sbd/ og så zippet den fil som hed "gem". Lige nu er min "gem"-folder bare en tekstfil på 155KB. Da alle de mange emails lå i indboksen, fyldte de mange hundrede MB.
Kan det være fordi jeg er gået fra POP til IMAP?

Martin