Re: [MISC] Security Error. DomaineName Mismatch

Jørgen Heesche wrote:
Peter Makholm wrote:
Jørgen Heesche <sslug@sslug> writes:

Når jeg vil logge ind på Nordea netbank får jeg en PopUp, der siger at
jeg har forsøgt connecte til www.instadia.net, men der er et ikke
godkendt  certificat. Jeg kan vælge at godkende (OK) eller afvise
(Cansel).

Jeg har ingen ide om hvad www.instandia.net og aboutus.org har at gøre
med din netbank. Men www.instandia.net peger på 127.0.0.1, så hvis du
forsøger at forbinde dig til den ender du på din lokale maskine.

Hvis du så bruger https og selv har en ssl-webserver kørende, så får
du naturligvis den fejl du beskriver.

Jeg har Apache og dermed en httpd dæmon.
Fejlmeddelelsen henviser til at cerfikatet tilhører localhost og at en eller anden måske prøver at opsnappe (intercept) forbindelsen. E. Sjørlund henviser til at bankerne spærrer nogle pc'er fordi der måske er et spionprogram på pc-en. Men jeg er ikke mere spærret end at jeg bare kan trykke på cansel og så logge på. Nu er spørgsmålet så om alle linuxbrugere bliver ramt fordi bankernes test ikke kan klare at teste en linuxinstallation. Eller måske er jeg så 'heldig' at slippe uden om testen fordi jeg har httpd kørende og derfor kan afvise at den omtalte forbindelse bliver etableret.

Jeg har nu kørt chkrootkit, som gav resultaterne 'not infecteded' og 'nothing found'.
Derefter prøvede jeg klikke 'OK' på ovennævnte PopUp.
Der skete ikke noget bortset fra at min login kom igennem.
Det ser dog ud til at jeg stadig må finde mig i den fejlmeddelelse fordi jeg har apache på localhost.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug