Re: [MISC] Amerikanske tilstande ønskes.

Claus Futtrup <sslug@sslug> writes:

> En lidt underlig kommentar du har der - specielt fordi validering
> netop skal sikre at mange forskellige browsere forstår din web-side på
> samme måde.

Nej, en validering er ingen garanti for at browsere fortolker HTML på
samme måde. Det er ikke engang en garanti for at en entydig
fortolkning findes, specielt ikke hvis man validerer efter HTML 4.01
standarden.

Som du selv er inde på er validering ikke en tilstrækkelig garanti for
at et websted virker i tilpas mange browsere. Hvis man skal opsætte
krav til et websted må det først og fremmest være at det virker for
browsere ude i virkeligheden.

Et fornuftigt udgangspunkt er så at lave noget der følger standarden,
og efterfølgende gør hvad der nu kræves for at få det til at
virke. (Det er min opfattelse at der skal meget mindre til i vore dage
end for få år siden, men folketinget.dk bærer tydeligt præg af ikke at
have gennemgået en komplem rewrite i en del år)

'Virker' og 'tilpas mage browsere' skal selvfølgeligt defineres
nærmere i en kravsspecifikation. Der skal ikek meget layout til før
der skal tages særlige hensyn til små håndholdte terminaler.

//Makholm