Re: [MISC] Alternativ til SuSE søges

Morten Nissen skrev:

> Tror nu også bare at de forsøger at fremelske en mere fornuftug omgang
> med root og hans uindskrænket magt. (Deling af magten er en god ting)

Det tror jeg, at du har helt ret i - og jeg vil ikke passes på. Jeg er
også stærkt irriteret over den advarsel gnome sætter op ved login som
root. Jeg har lige skrevet root + password, så mon ikke jeg ved, at jeg
er root! Det behøver jeg ikke at spilde min tid på at bekræfte.

For mig er der en verden til forskel på at have et styresystem med en
god og sikker rettighedsstruktur og at have et med en indbygget formynder.

Tag ikke fejl. Jeg går helt ind for, at der kommer advarsler op første
gang man foretager sig noget, der kan gå hen og blive farligt for
systemet, men man skal altså pine død kunne slå dem fra, de skal ikke
irriterer en hver gang.