Re: [MISC] Alternativ til SuSE søges

On Sat, 8 Nov 2008 01:06:25 +0100 (CET)
Hans Schou <sslug@sslug> wrote:

> Hvad er det for beregninger du laver der kører så meget hurtigere på 64bit, at du også skal have 64bit software? Mogens Kjær brugte 64bit til noget ray-tracing, og gik meget hutigere, så der var en klar fordel.
Nu er jeg ret sikker på, Erling anvender sin maskine til test af
virtuelle VmWare maskiner, hvorfor det kunne formodes, at maskinen har
rigtigt meget RAM (> 4GB). PAE kerner kan håndterer > 4GB RAM, men der
er performance omkostninger ved at anvende en sådan.

Herud over giver det vældig mening i vore dage at anvende 64bit på en
server.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen