Re: [MISC] Bortgives pc-terminaler med diverse udstyr - Knoppix

Hans Schou skrev:
On Sun, 2 Nov 2008, Ib Uhrskov wrote:

 http://w0.dk/~chlor/partech/

Hvilken type ram skal den bruge?? SD eller SODIMM ??

PC133 hedder de. Jeg har taget nogle foto.
Ok. Har du selv ram eller skal jeg se om jeg stadig har sdram? Det er efterhånden noget gammelt noget.
Jeg har en del 128mb og 256mb SODIMM til at ligge. Jeg kan også finde størrer cpu'er (850mHz)

Ja CPU sidder i sokkel, men kan man skift clocken?

Ifølge deres egne specs, så ja. Den skulle kunne køre med en 1000mhz cpu. De 850'er jeg har, er med samme multiplier, så det er kun FSB der skal ændres fra 66 til 100mhz.
Og bruger den så ikke mere strøm? Jeg har lavet en graf af strømforbruget under boot. Den går fra 2.8W til 36W, og så er den klar til brug med Knoppix i GUI. Dog er HD taget ud.
Sandsynligvis en smule, men jeg har ingen ide om hvor meget.

Er det et CF slot man kan se midt på bundkortet?
/hans
--

Med Venlig Hilsen

Ib Uhrskov