Re: [MISC] Alternativ til SuSE søges

On Sat, 8 Nov 2008, Michael Rasmussen wrote:

On Sat, 8 Nov 2008 01:06:25 +0100 (CET)
Hans Schou <sslug@sslug> wrote:

Hvad er det for beregninger du laver der kører så meget hurtigere på 64bit, at du også skal have 64bit software? Mogens Kjær brugte 64bit til noget ray-tracing, og gik meget hutigere, så der var en klar fordel.

Nu er jeg ret sikker på, Erling anvender sin maskine til test af virtuelle VmWare maskiner, hvorfor det kunne formodes, at maskinen har rigtigt meget RAM (> 4GB). PAE kerner kan håndterer > 4GB RAM, men der er performance omkostninger ved at anvende en sådan.

Fair nok, hvis det er sådan.

Herud over giver det vældig mening i vore dage at anvende 64bit på en server.

Hvorfor det? Min hjemmeserver har 512MB ram og kører iøvrigt 500MHz.

Min og min hustrus computer er langt kraftigere.

/hans
--
Horsebakken 78, DK-2400 København NV, Phone: +45 2264 8020
$ mkdir klager