Re: [MISC] Alternativ til SuSE søges

E. Sjørlund skrev:
> Tak for forslaget, men jeg kan se, at det er et helt andet grafikkort,
> og mon den har samme HD controller?
> Hvad UBUNTU angår, så er deres "ingen root" ide langt fra, hvad jeg har
> brug for og lyst til.

Det var dog en noget uheldig holdning du har gravet frem her, et er at
du er galt afmarcheret, noget andet er at de for mig til at tænke på om
du er en af den slags folk der bruger root til at køre dit system i
stedet for en bruger.

Ubuntu er en ganske normal Linux opbygning, med root og hele pivetøjet,
den ENESTE forskel er at de ikke sætter et password til root. noget du
selv kan gøre på så mange måder jeg nok ikke engang kender halvdelen af dem.

sudo passwd

> De problemer du omtaler med nyeste UBUNTU og VMWare er interessante. Det
> kunne jo tyde på, at der er noget galt med kernen+VMWares binære del, og
> ikke blot med ting jeg har kontrol over.

Det er vist ikke så interessant igen, det er bare et uheldig tidspunkt,
da der i øjeblikket foregår en rivende udvikling mht. evdev og alle dele
af systemet denne udvikling påvirker er ikke hel debugget endnu.