Re: [MISC] Alternativ til SuSE søges

On Fri, 07 Nov 2008 13:29:57 +0100
"E. Sjørlund" <sslug@sslug> wrote:

> Den problematiske hardware er:
>
> RAID bus controller: Intel Corporation 82801 SATA RAID Controller
> og
> NVIDIA 9500GT (passivt kølet udgave).

Jeg har en laptop på arbejdet med næsten identisk spec.
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF06a/321957-321957-64295-321838-3329741-3369264.html
(T9300)

På den har jeg installeret Ubuntu og VmWare workstation.

Alt virkede ud af boksen inklusiv Nvidia egen driver. Jeg har herudover
tilsluttet min fladskærm via en HDMI->DVI adaptor, som også bare virker.
Den kan gå i standby og dvæle ud af boksen, og alle eksterne enheder
som WIFI, kortlæser, fingeraftrykslæser etc. virker også bare.

Hvad angår VmWare virker alt med standard indstillinger. Du skal dog
have VmWare 6.x for at det kan installeres på en 64bit version.

Med hensyn til version af Ubuntu skal du holde dig til 8.04 LTS indtil
videre, da der har vist sig nogen problemer, hvad angår VmWare og 8.10
(Tastaturet giver problemer for VmWare). Det findes også på 8.04, hvad
angår copy/paste i en terminal. Ctrl+Shift+C virker for copy, men
VmWare æder Ctrl+Shift+V for paste - det kan hurtigt ændres, hvorfor
jeg paster med Alt+Shift+V.

> Fejlene i SuSE 11.0 er
> 1. gcc melder forkert versionsnummer ud eller sætter forkert
> versionsnummer ind i de kompilerede filer. vmware-config.pl kan af samme
> grund ikke køres med -d (defaultværdier).
Virker i Ubuntu.
> 2. VMWare slår tastaturet ihjel (rckbd restart hjælper ikke, sax2 gør)
Virker i Ubuntu, med undtagelse af Ctrl+Shift+V
> 3. Compiz skal genstartes efter hvert login, hvis den overhovedet vil køre.
Virker ud af boksen, også efter dvale og standby.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen