Re: [MISC] Alternativ til SuSE søges

Steen Eugen Poulsen skrev:

> Det var dog en noget uheldig holdning du har gravet frem her, et er at
> du er galt afmarcheret, noget andet er at de for mig til at tænke på om
> du er en af den slags folk der bruger root til at køre dit system i
> stedet for en bruger.

Ja. Hvis jeg skal sidde og løse opgaver, som kun root kan løse på
fremmede maskiner, så logger jeg ind som root.
Det har at gøre med, at jeg ikke kunne finde ud af at køre grafisk via
ssh, hvis jeg var logget ind som en almindelig bruger. Har dog i
forbindelse med den sidste tids problemer fundet frem til Y flaget til
ssh, som håndterer netop det problem, så det vil sikkert ændre sig.
Og jo, jeg har brug for at køre grafisk som root, og nej, jeg er ikke
til vnc eller NX.

> Ubuntu er en ganske normal Linux opbygning, med root og hele pivetøjet,
> den ENESTE forskel er at de ikke sætter et password til root. noget du
> selv kan gøre på så mange måder jeg nok ikke engang kender halvdelen af dem.
>
> sudo passwd

Fint nok, men jeg er nu nok ikke til UBUNTU alligevel.