Re: [MISC] Alternativ til SuSE søges

On Fri, 07 Nov 2008 18:56:44 +0100
"E. Sjørlund" <sslug@sslug> wrote:

> Tak for forslaget, men jeg kan se, at det er et helt andet grafikkort,
> og mon den har samme HD controller?
Grafikkort er ingen hindring, da Nvidia anvender en enhedsdriver til
alle deres grafikkort; virker det her, virker dig også hos dig.
HD controllere er generiske, så producenten betyder intet.
> Hvad UBUNTU angår, så er deres "ingen root" ide langt fra, hvad jeg har
> brug for og lyst til.

Nemt at ændre:
$ sudo su -
# passwd

Så har du normal root igen.

Vil du også anvende root i stedet for sudo til administration i X
sudo update-alternatives --set
libgksu-gconf-defaults /usr/share/libgksu/debian/gconf-defaults.libgksu-su

> De problemer du omtaler med nyeste UBUNTU og VMWare er interessante. Det
> kunne jo tyde på, at der er noget galt med kernen+VMWares binære del, og
> ikke blot med ting jeg har kontrol over.

Nej, det er et problem mellem xorg-7.4 og VmWare - specielt
tastaturhåndtering er problematisk
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/intrepid/+bug/289098

Dette retter dog op på det meste:
echo 'xkeymap.nokeycodeMap = true' > ~/.vmware/config
Ændring for alle brugere
echo 'xkeymap.nokeycodeMap = true' >> /etc/vmware/config

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen