Danske Bank Netbank OK med Java_1_6_10

   For nogen tid siden fik jeg logget på som sædvanligt på Danskebank.dk,
Netbank, og kunne ikke betale eller overføre penge, idet systemet nægtede
at foretage den endelige "godkendelse", som styres af bruger-kode/password.

  Et par venlige henvendelser førte til det morsomme svar, at jeg jo bare
skulle godkende betalingerne. Haha.

  Her i dag (2008-11-18) kom en mere brugbar meddelelse, Java 1.6. subversion
4 5 6 og 7 kan ikke bruges.

  jdk1.6.0_10 fungerer heldigvis og er lige så nem at installere som de gamle
versioner, downloades fra Sun som binary pakke og er et "shell arkiv". For
en sikkerheds skyld kan man pakke ud i et subdir eller chroot, og så flytte,
men altså, min erfaring er at pakken jdk-6u10-linux-i586.bin fra java.sun.com
er OK.

  En interessant biting er at den ikke supporterer 64-bit browsere (jeg har
valgt at køre 32bit på min AMD64 med SL52, og det fungerer jo fint nok.)

  SL52 = Scientific Linux 5.2 (egentlig 5.0 med opdateringer).

  Den distribution har i øvrigt en grim bug i GTK2+ som jeg ikke
har fundet en løsning på, d.v.s. at browseren crasher ved
file-chooser eller ved hidsig copy/paste.

  Venlig hilsen/Donald

--
Donald Axel <sslug@sslug>