Re: [MISC] Alternativ til SuSE søges - Lø st

E. Sjørlund skrev:
> Jeg er blevet noget træt af fejlene i SuSE 11.0, og er gået på jagt
> efter en fungerende, up-to-date distribution til Intel 64 bit processor
> (core 2 duo).

Og løsningen er:
1.
Egen kerne uden nvidia understøttelse og med eget lokal-navn, så den
ikke automatisk erstattes

I /usr/src/linux/.config har jeg ændret dette:
# General setup
CONFIG_LOCALVERSION="-es"
#
# Frame buffer hardware drivers
#
# CONFIG_FB_NVIDIA is not set
# CONFIG_FB_RIVA is not set

Herefter den sædvanlige omgang:
make clean && make && make modules && make modules_install && make install
efterfulgt af en redigering af grub standardkernen med yast2.

2.
NVidia kernemodulet ind:

Efter genstart i runlevel 3 blev
NVIDIA-Linux-x86_64-177.80-pkg2.run -q
kørt efterfulgt af
sax2

3.
Opdateret VMWare-workstation.
VMWare har i version 6.5. lavet en ny pakketype:
VMware-Workstation-6.5.0-118166.x86_64.bundle
Der er tale om et bash-script, og jeg skal ikke forsøge at gøre mig klog
på, hvad de har ændret i forhold til tidligere, men det virker!

Efter et par intense dage med icewm har jeg nu forsøgt mig med gnome +
compiz, og alt ser ud til at fungere korrekt.

Herligt at få en brugbar maskine igen.