Re: [MISC] Hjemmeserver med lavt strømforbrug

Jim Oksvold skrev:
Sist vinter fant jeg en Compaq IPAQ i avfallsboden.
Den hadde 512 MB RAM og en 10 GB harddisk.
http://en.wikipedia.org/wiki/IPAQ_%28desktop_computer%29

Jeg solgte den nylig for NOK 100,- uten de 512 MB RAM (64 MB fulgte med :-)

Mit problem med det lidt ældre hardware er at man ikke ved om det understøtter store diske eller har USB 2.0... Derudover har min erfaring med mine tidligere hjemmeservere været at blæseren (enten CPU eller PSU) ryger og derefter ryger "resten"; så ville helst have noget passivt kølet (selvom det nok er utopisk at tro at jeg kan finde noget billigt så).

Ved du om compaq'en understøtter +400 GB og USB 2?

> Jeg kan ikke garantere 50W, men det er ikke umulig :-)

50W ville være ok... Min Epia brugte vist totalt 30W; 20W mere ville give en ekstraudgift på ~300 kr/år hvilket er til at leve med i forhold til prisen på hardwaren... :)

Med venlig hilsen Preben

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-01-01, 17:38 CET [an error occurred while processing this directive]