Re: [MISC] spil til de mindste børn

Jeg tror Sjørlund reagerede på at det lød som din datter sad alene ved computeren.

Jamen, hvad skulle der være i vejen med at min datter sidder alene ved computeren? Som jeg antyder har jeg ganske rigtigt ikke fundet gode programmer der understøtter dette, men jeg er da ikke så forudindtaget og konservativ at jeg vil udelukke muligheden af at en computer kunne være et supplement til de rammer jeg tilbyder mit 3 årige barn.

Altså i min verden er følgende givet:

1) Mine børn underholder ind i mellem sig selv.
2) Jeg forsøger at finde en god balance mellem, at de leger selv og at jeg som voksen leger med dem. 3) Til deres selvstændige leg, forsøger jeg at stille gode, varierede rammer til rådighed, rammer, som jeg tror kan inspirere, udfordre og begejstre dem, og meget andet. Tænk sig, min datter ser endda fjernsyn nogen gange!!! ( åh nej, nu har jeg sagt det, hvad vil folk ikke tænke om mig ... )

Computeren er da på mange måder et fantastisk redskab, du giver selv et udmærket eksempel med bogstav-læring. Hvorfor fastlåse sig selv i klicheer der går på at computeren er et asocialt legetøj, et uergonomisk værktøj, et menneskefjendsk apparat.

Vist kan det være det. Men der er jo udvikling, f.eks. bliver en del spil mere og mere socialt og fysisk engagerende, interfacene bliver mere varierede og tilpassede end blot mus og tastatur.

Og mit spørgsmål gik altså ikke på, om nogen kender til software som kan passificere min datter hver dag mellem kl. 16 og 20 , så jeg ikke skal belemres med hende.

Jeg spurgte såmænd blot om nogen havde fundet noget godt, noget som kunne indgå i en vifte af fornuftige, varierede aktiviteter, som min datter kan udforske på egen hånd.

/ Kristian

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-01-01, 17:38 CET [an error occurred while processing this directive]