Hjemmeserver med lavt strømforbrug

Min nuværende hjemmeserver (VIA Epia ME6000) er desværre afgået ved døden; ved ikke hvad der gjorde udslaget, men den kom med en kernel panic (jeg desværre ikke kiggede særlig meget på) og derefter ville den ikke starte op og intet kommer frem på skærmen.

Så jeg skal have mig en ny, men hvad skal jeg vælge?

Mine krav er noget alá:
- Lavt strømforbrug (et specifikt tal er svært at sætte på, da det skal sættes op mod prisen) - Rimelig processor; jeg orker ikke de sløve processorer der findes i diverse routere og og andet embedded grej som man kan få en linux på. 500 MHz og opefter er sikkert fint men afhænger naturligvis af CPU-modellen
- Et helt system; gider ikke at samle (meget) selv... :-)
- >= 512 MB RAM
- Skal understøtte 3.5" HD internt (skal have filserver på den, og har ikke så gode erfaringer med eksterne USB diske over længere tid) - Almindelige ting som USB 2.0, integreret skærmkort, keyboard indgang, ethernet, osv skal også være tilstede...
- Skal kunne købes i Danmark og kunne køre Linux
- Lav pris... Under 3000 kr ville være rart...
- Helst fanless

Alle bud er mere end velkomne... :)

Med venlig hilsen Preben

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-01-01, 17:38 CET [an error occurred while processing this directive]