Re: [MISC] spil til de mindste børn

On Sun, 9 Dec 2007, Kristian Nørgaard wrote:

 Sluk den /&%& computer, og læg dig ned på gulvet og leg med din datter i
 stedet.

Irriterende belærende indlæg.

Jeg tror Sjørlund reagerede på at det lød som din datter sad alene ved computeren. Det kan jo foregå på mange måder, men hvis hun sidder for sig selv eller på anden måde alene, så er jeg da helt enig med Sjørlund.

Da min første var 1½ år, havde jeg på et tidspunkt en gl. laptop stående med MarthasGame (IansGame), som hun løb forbi og tastede på. Mange gange sad hun dog på skødet, for det var vidst mere dét det handlede om.

Nu er hun 4½ og youtube, Kartoffelfyren og Oline.dr er mere populært. Lillesøster på 1½ følger pænt med i hvad den store gør. Det er dog
lidt besværligt for mig at klikke rundt med to børn på skødet.

Det nye er at vi bruger computeren til at skrive navne. Så kan vi øve selve bogstavernes udseende, og ikke slås med motorikken samtidigt. Her har jeg så endeligt fundet ud af hvad Caps-lock kan bruges til - vi øver versalerne først. Fontstørrelsen sætter jeg op, da det typisk bare er en terminal jeg bruger. Da det svært at lære at slippe tasten, slår jeg repeat fra i KDE's kontrolcenter (peripherials/keyboard), så det kan hun lære senere.

Jeg har prøvet Marthasgame med den lille. Den fænger hende ikke meget og hun bliver skuffet over at der ingen reaktion er når taster Shift, Ctrl og Scroll-Lock - sidstnævnte er jeg selv skuffet over. Jeg har tænkt på at lave en ny version der gør lissom 'showkey' så alle taster kan bruges og også 7 taster trykket ned samtidigt.

Du aner jo ikke en brik om hvor meget tid jeg anvender sammen med min datter og hvilket indhold, der iøvrigt er i denne tid.

Det er jo lige det.

/hans

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-01-01, 17:38 CET [an error occurred while processing this directive]