Re: [MISC] Passivt k ølet motherboard/CPU med god FPU?

On Sat, 25 Aug 2007 22:10:40 +0200, Preben Mikael Bohn <sslug@sslug> wrote:

Michael Schmidt skrev:
Media PC (Mobo: VIA C3M266-L; CLE266 Chipset)
- CPU = VIA C3 Nehemia Core @1GHz
- OS = Mandriva 2207.1
- Iterations/sec = ~1040
 VIA EPIA 1.2GHz og C7 Luke Core @1,5GHz Testes i løbet af næste uge

Takker mange gange... :) Indtil videre "fører" Peters AMD (når vi ser bort fra de bærbare). Men efter hvad jeg har kunnet google mig til burde C7 også performe ok, så jeg glæder mig til de tests... :-)
Jeg må beklage at være fejlinformeret.
Det Nano-ITx kort jeg troede var bestykket med en C7'er viste sig at være så gammelt at det var fra dengang de blev introduceret med en C3 Nehemia blot i nanoBGA indkapsling (i modsætning til min egen der er FCPGA-370) så den eneste forskel er chipset, hvor nano'en er med CN400 (mod min med CLE266) - Selv clockfrekvensen er den samme.

Fil server (Mobo: VIA N10000; CN400 Chipset)
- CPU = VIA C3 Nehemia Core @1GHz
- OS = Zenwalk LiveCD 4.6
- Iterations/sec = ~1050

Er der nogen der har adgang til et af de dual CPU MiniITx kort VIA for en kort periode producerede?
- Det kunne være superspændende at se hvordan et lavennergi multi-node system yder.

PS.: Min egen Media PC bruger 59-60 Watt ved kørsel af testen i en rxvt-terminal med IceWM og X11 kørende og 58 Watt hvis jeg undlader at starte X og dertil hørende desktop.
(PSU'en er en 600W SuperSilent, der er specificeret til at have en _max_ nyttevirkning på 82%, men jeg tror ikke det ligge i det område den arbejde i ved testens afvikling ;) )

--
Med venlig hilsen
/Zmit/

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-09-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]