Re: [MISC] Mini-PCI Lab kort (Dataopsamling)

On Thu, 23 Aug 2007 20:17:41 +0200, Claus Futtrup <sslug@sslug> wrote:

Michael Schmidt wrote:
Hej NG
Findes der nogen af de såkaldte Lab-Cards i mini-PCI format?
Altså dataopsamlingskort med input forbindelser til f.eks. fugt-, pH-, lys, tryk-, termo-, osv.-følere hvor der så dumpes et input-ID, tidsstempel og en talværdi; repæsentiv for følerens signal.

Jeg er langt ude på marken og helt i skoven hvad sådan noget angår, men jeg vil gerne kunne indsamle alskens målinger vha. et nano-ITx PC og der er kun mini-PCI som udvidelsesmulighed.

Dataopsamlingskort - den måler vel bare spændingen. Det vanskelige må være at finde de rigtige prober (?) HAr du eye-balled hvilke prober du kan få? - jeg hører gerne mere.
De "ægte" PCI kort jeg har set har forskellige indgangsmuligheder, hvor en eller flere kanaler kan omskiftes mellem 4-20 mA eller den hvor det er spændingsbaseret (husker ikke range), sådan at der kan tilsluttes industristandard sensorer og følere.
Der er så også flere modeller hvor der er kanaler til digital input, men det aner jeg ikke hvordan anvendes.

-- Med venlig hilsen /Zmit/ RLU # 314205

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-09-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]