Re: [MISC] Passivt k ølet motherboard/CPU med god FPU?

On Tue, 21 Aug 2007 14:55:08 +0200, Preben Mikael Bohn <sslug@sslug> wrote:

Hej alle, jeg har en applikation jeg gerne vil have til at køre på en 100% passivt kølet computer. Desvære kræver den lidt af FPU'en, så jeg vil høre om nogle af jer kender et prisbilligt MB/CPU (gerne/helst mini-itx) der har en fornuftig performance men stadig er passivt kølet?

Jeg har testet applikationen på tre forskellige computere (se nedenstående). Som det ses er VIA's Eden processor (som jeg ellers havde håbet på ville kunne håndtere det) tydeligvis ret elendig i forhold til de andre testede maskiner i forhold til clock frekvensen.

Jeg kunne naturligvis prøve at underklokke en billig ny/hurtig PC, men så skal jeg stadig have fat i en passivt kølet strømforsyning og jeg vil ikke vide om CPU/FPU'en overhovedet kan klare at køre i længere tid med passiv køling uden at teste (og det er lidt svært at teste uden at have maskinen).

Target: 2000 iterations/sec
Dual-core 1.8 GHz Pentium, ~16000 iterations/sec
2.6 GHz P4, ~14000 iterations/sec
VIA Epia ME6000, ~500 iterations/sec

IBM ThinkPad A31p - CPU = Intel Pentium 4 Mobile @2GHz - OS = Mandriva 2207.1 - Iterations/sec = ~8980

Dell Latitude D610
- CPU = Intel Pentium M @1,73GHz
- OS = Zenwalk LiveCD 4.6
- Iterations/sec = ~14950

Media PC (Mobo: VIA C3M266-L; CLE266 Chipset)
- CPU = VIA C3 Nehemia Core @1GHz
- OS = Mandriva 2207.1
- Iterations/sec = ~1040

VIA EPIA 1.2GHz og C7 Luke Core @1,5GHz Testes i løbet af næste uge

--
Med venlig hilsen
/Zmit/

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-09-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]