Re: [MISC] Hviken dist. til windows spil?

Michael Schmidt wrote:
> Jeg er gået med til at vores 6 årige søn må få min gamle PC til at spille
> på og ellers lege med og udforske IT-verdnen.
> Der er en Mandrake 9.2 installeret på som nok bør skiftes ud, men med
> hvad?
>
> Er der nogle distroer der er bedre mht. wine og/eller VMWare (hvad er
> bedst egnet til windows spil a la "Pixeline", "Fætter Kanin" og lign.)

Kan du måske give nogle specs (ram, cpu, hd-plads, grafikkort) på den
box? .. En gammel maskine med en håbløst forældet Mandrake lyder ikke
særligt ideelt til hverken virtualisering eller gaming..

Men enhver up-to-date distro vil formentlig kunne klare opgaven stort set
lige godt.

Jeg ved dog ikke lige hvilke spil en 6-årig kan lide, men umiddelbart kunne
jeg forestille mig at mange af de spil der findes native på Linux kan være
tilfredstillende for ham, hvis han får lidt hjælp til at komme i gang, da
mange af dem kun findes på engelsk..

--
openSUSE begynderguide: http://suse.linuxin.dk

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-09-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]