Re: [MISC] Program til at lave hjemmeside?

Martin Schlander skrev:
Martin Jochimsen wrote:
Jeg kunne tænke mig at høre, om der nogen som kunne anbefale et godt og
simpelt novice-program til opsætning af en hjemmeside. I første omgang
er det kun nødvendigt med et galleri og mulighed for at skrive en
kommentar til hvert billede. Jeg vil så senere kaste mig ud i lidt
større udfordringer hvad angår design, undersider, knapper osv. osv.
Jeg ved der findes steder på nettet, hvor man kan uploade sine billeder
og lave den samme type galleri, som det jeg nævnte før, men jeg kan ikke
på stående fod huske en eneste side! FLOT!!!

Flickr.com er vel den mest kendte side til billeder.

Konqueror kunne også være et bud på at lave et billedgalleri. Gå til mappen
med billederne -> Værktøjer -> Opret billedgalleri (Ctrl+I).

Der findes masser af udmærkede HTML-editors, Quanta+, Bluefish, NVU,
Seamonkey Composer f.eks.

Nu har jeg siddet og kigget (hjælpeløst) på Bluefish. De tre andre programmer ligger ikke ikke i Synaptic.
Jeg synes Bluefish ser temmelig avanceret ud, er der mon et af de andre programmer, som er lidt "enklere". Jeg er i nok bare på udkig efter et program med nogle skabeloner jeg i første omgang kan fylde ud med billeder, videoklip og lidt tekst - hvis det i det hele taget er en realistisk tanke?
Jeg er helt grøn hvad det her angår!!!
Er der forøvrigt nogle af de nævnte galleri-hjemmeside, hvor man også kan lægge videoklip?

Martin

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-09-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]