Re: [LOCALE] DSDO building-scripts

Jonas Smedegaard wrote:

> Stavekontrolden er en hunspell-ordbog. Jeg forventer ikke at den bliver
> tilgængelig for myspell (eller aspell eller ispell) uden at nogen (af
> os!) gør et stykke arbejde for det, nej.
>
> Men stavekontroldens hunspell-ordbog (Debian-pakken hunspell-da) og
> myspell-ordbogen fra Den Store Danske Ordliste (Debian-pakken
> myspell-da) kan ikke installeres samtidigt, så i praksis konkurrerer de
> selvom de principielt er forskellige. Lige nu favoriseres den
> "klassiske" myspell over hunspell-ordbogen (myspell-da anbefales af
> flere andre Debian-pakker, mens hunspell-da kun foreslås).

> [...]

Jeg er openSUSE-bruger, så jeg har ingen mening om hvad Debian bør gøre. Jeg
var bare nysgerrig efter din og "Debians" mening om situationen, da jeg
selv er lettere forvirret :-)

Det overrasker mig lidt hvad du skriver om myspell vs. hunspell. Ifølge
wikipedia bygger hunspell på myspell. Jeg har forsøgt at erstatte *.dic og
*.aff i openSUSEs myspell-ordbog, som jeg går stærkt udfra er DSDO, med
*.dic og *.aff fra stavekontrolden, og det fungerede fint. Så jeg mener at
Stavekontroldens ordbog må være kompatibel med myspell.

Jørgen Kristenssen har gjort det samme med Fedora 7.
http://sslug.dk/emailarkiv/teknik/2007_11/msg00049.html

(Det tyder altså på at også Fedora og openSUSE af en eller anden årsag
promoverer myspell fremfor hunspell.)

Jeg har dog ikke testet det nok til at have en mening om hvilken af
ordbøgerne brugeren er bedst tjent med på nuværende tidspunkt, men det er
mit indtryk at stavekontrolden har mest fart på.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-01-01, 17:38 CET [an error occurred while processing this directive]