Re: [LOCALE] UTF-8 er noget værre slam

On Fri, Jul 01, 2005 at 09:54:36PM +0200, Anders Bo Rasmussen wrote:

> Hvilket tegnsæt bruger du til dine filnavne, og vil du migrere dem
> også?

Jeg bruger næsten kun ascii i mine filnavne.

> Findes der et pseudo-tegn i utf-8, som fortæller at 'der der kommer nu
> er kodet i utf-8'?

Ja, der findes tegn der standardmæssigt betyder at her kommer der utf-8.
Det skulle virke i andre tegnsæt også, hvis programmellet understøtter
det.

> Og noget helt andet. Er der nogen der kender til en god beskrivelse af
> locale-variablene og/eller et sted man kan svare på en række spørgsmål
> og få at vide hvad ens variable bør stå til.

Tjoe, der er en beskrivelse af formatet i
http://sc22wg20:sslug@sslug/JTC1/SC22/WG20/docs/n972-14652ft.pdf
og en beskrivelse af de danske forhold i
http://wwwold.dkuug.dk/cultreg/registrations/narrative/da_DK,_4.3.html

hilsen
keld