Re: [LOCALE] UTF-8 er noget værre slam

Ole Laursen skrev:

> Selv hvis POSIX skulle tillade det, kan man simpelthen
> ikke - der er ufatteligt mange programmer der er bygget op
> om at char er en byte.

Ufatteligt mange defekte programmer med andre ord.

> Det kan simpelthen ikke lade sig gøre.
>
> Hvis du virkelig tror det er realistisk, kan jeg bedre
> forstå dine udtalelser.

Jeg må da indrømme at jeg er opmærksom på at ganske mange
(næsten alle?) C-programmører antager at en "char" er på 8
bit.  Men skal vi lade være med at rette i POSIX bare fordi
folk antager ting der ikke er understøttet af nogle
standarder.

Bortset fra at det vil smadre alle de defekte programmer (og
der er mange af dem), så tiltaler løsningen med at POSIX
definerer "char" til at fylde 32 bit mig altså meget.
Alternativet vil være at klone hele POSIX, så alle kaldene
findes i en 7/8 bit udgave og i en 32 bit udgave.  Det er
ikke nær så elegant, men det vil give en mulighed for en
blødere overgang.

Jacob
--
"There are two ways of constructing a software design. One way is to
 make it so simple that there are obviously no deficiencies. And the