Re: [LOCALE] æøå med Alt Grrrrr

Hans-Peter Engelund Kristiansen skrev:

> Jeg har et tastatur med UK layout - men engang imellem vil
> jeg gerne kunne skrive aeoeaa, uden at skulle skifte paa
> keyboard indikatoren. Kan jeg ikke paa en maade saette
> genveje op paa min FC2 maskine, saa jeg kan skrive aeoeaa
> med Alt Grrrr?

Ja, men jeg har aldrig selv prøvet det.

> Hvordan goeres dette?

Det har jeg ikke helt styr på.  Jeg bruger en lidt anden
metode:

% cat .xmodmaprc
clear Lock
keycode  66 = Multi_key
keycode 115 = Multi_key
keycode 116 = Multi_key
keycode 117 = Multi_key
% xmodmap .xmodmaprc

Nu kan flyvende-tæppe-tasterne og "Caps Lock"-tasten
bruges til at skrive "sammensatte" tegn:

   Multi_Key A A => Å
   Multi_Key A E => Æ
   Multi_Key O / => Ø
   Multi_Key ^ 0 => °
   :
   :

> Hvad er det nu 'locale' daekker over - og hvor ser man det?

Hvad nyhedsgruppen "sslug.locale" dækker over kan du se på
<http://www.sslug.dk/tilmeld#locale>.

Ordet "locale" betyder vel nærmest region, men i kulturel og
ikke i geografisk betydning.

Jacob
--
Who guards the guardians?