Re: [LOCALE] Vagar/sørvåg

> Svenskeren har ret i hvad det hedder på dansk.  På færøsk hedder det
> Vágar/Sørvágur.  Det er vejrstationen på lufthavnen.

Ah, jeg er med nu. Vágar er øen, Sørvágur er byen.

  http://www.lonelyplanet.com/mapshells/europe/faroe_islands/faroe_islands.htm
  http://home.worldonline.dk/raf/Faroes/vagar.html

Jeg retter det til de færøske navne, sålænge der ikke er nogen
vedtagne engelske, bruges lokalnavne vist bare med latinsk skrift.

> Færinger regner normalt Færøerne for en del af Europa.  Og det gør
> geologer og oceanografer i øvrigt også (mine bekendte indenfor de fag
> kalder i det mindste Færøernes nordlige kontinentalskråning for
> Europas stejleste).  Hvad meteorologer mener er jeg ikke sikker på.

O.k., jeg flytter lidt rundt på det så Færøerne bliver et land i
Europa. Det er til et lille vejrprogram til panelet - man kan vælge en
vejrstation og så viser programmet det aktuelle vejr. Den færøske
vejrstation lå midt mellem de danske, jeg opdagede kun fejlen da jeg
kiggede på koordinaterne.

--
Ole Laursen
http://www.cs.aau.dk/~olau/