Re: [LOCALE] Tysk -> dansk oversættelse: machinetranslation/ordliste

> Jeg er i gang med at oversætte en tysk bog til dansk og kunne til
> grovoversættelse godt bruge en maschinetranslator. Findes en sådan dansk
> -> tysk?
>
> Alternativt:
> Findes der en tilgængelig (internet eller privat?) liste med tyske ord
> og deres tilhørende oversættelse til dansk? Så programmerer jeg selv en
> grov-oversætter (til eget husbehov).
>
> Bedste hilsener
> Thomas B.

Dette er programmet du trenger:
http://www.trados.com/

En artikkel om maskinoversettelse:
http://www.alamax.de/service/ct.2103.174-183.pdf

Trados kan lage en rtf fil med de forslag som den eventuelle databasen inneholder.
Hvis du klarer å finne en oversetter som er villig til å kjøre din tekstfil  gjennom databasen de eventuelt
har laget/har tilgjengelig, så er du godt på vei.

Alternativt kan du gå i gang med å lage databasen selv.

For Ergane finnes det en Dansk ordliste på omtrent 4500 ord.
http://www.travlang.com/Ergane/intro-en.html

Mvh
Jim Oksvold