Re: hur stava rättare?

tis 2003-07-29 klockan 12.34 skrev kami petersen:
> Jag tycker att informationen på http://sv.speling.org/ är mycket oklar
> och skulle helt enkelt vilja veta hur man bär sig åt för att hjälpa till
> med att bygga upp ordlistan. Som du kanske vet så hänvisas numera både
> OpenOffice- och Mozilla-användare hit och som ordlistan ser ut i dag
> kanske det gör mer skada än nytta för svenska språket. Jag känner en del
> folk (scrabble-entusiater, se http://nisse.csbnet.se/ (du kanske till
> och med känner Nisse =)) som nog är intresserade och kompetenta att
> hjälpa till.

Ja, informationen är oklar, och dessutom funkar inte webbgränssnittet.
Ordlistan innehåller dessutom en massa felaktiga ord av någon anledning.

Vi håller på att bygga upp en mer strukturerad ordlista på adressen
http://217.215.213.10/ men jag vet inte vad statusen är just nu. Det var
tal om att vi skulle flytta det projektet till sv.speling.org, samt
kanske kalla det för "svenska folkets ordlista", det låter ju lagom
kommunistiskt och är en rolig ploj på svenska akademiens ordlista.

Tom eller Göran eller någon annan, kan ni upplysa oss?

Jag skickar brevet till sslug-locale också, där har det diskuterats
ordlistor förr.

Hälsningar Martin

--
Martin Norbäck          sslug@sslug
Kapplandsgatan 40       +46 (0)708 26 33 60