Re: [LOCALE] Hvem skal OOo stavekontrol-fejl meldes til?

Johnny Ernst Nielsen skrev:

> når OOos stavekontrol foreslår at "svinefarm" staves
> "svine farm" (i 2 ord), hvem skal jeg så rapportere dette
> til?

Teknisk set bør du vel egentlig rapportere fejlen i OOo's
fejlrapporteringssystem (hvis du ikke selv har rodet med
noget der ikke kommer fra OOo).

Dernæst burde den ansvarlige for (dansk) stavekontrol i OOo
undersøge om fejlen skyldes OOo eller den danske ordliste
der bruges.

Hvis fejlen er i den danske ordliste OOo bruger bør den
ansvarlige for (dansk) stavekontrol i OOo sende
fejlrapporten videre til dem der laver ordlisten
(http://da.speling.org/fejlmelding/).

Men der er ikke noget galt i at du også selv rapporterer
fejlen direkte på:

   http://da.speling.org/fejlmelding/

> Er det MySpell den er gal med, eller er det den danske
> ordbogs regler den er gal med?

Det er svært at sige. - Men »svinefarm« står vist ikke i
Dsdo. endnu.

Jacob
--
"Jeg hader at forvirre læserne med kendsgerninger"