Re: [LOCALE] Ugyldig Unicode

Keld Jørn Simonsen wrote:
On Wed, May 21, 2003 at 12:47:35AM +0200, John Vang Poulsen wrote:

Jacob Sparre Andersen wrote:

John Vang Poulsen skrev:

Jeg kan ikke få lov til at #rpm --rebuild
yudit-version-src.rpm" som der står på
http://yudit.org/install.html - hvad gør jeg nu???

På nyere distributioner skal man bruge `rpmbuild` og ikke
`rpm`, når man skal oversætte en kildetekstpakke.  Prøv med:

rpmbuild --rebuild yudit-2.7.2-4.src.rpm

Jacob

Det virkede... Hvis det du ellers skriver er rigtigt, så kan jeg ikke få de rigtige tegn ved lade filerne blive på EXT3 partitionen...

Jeg har set efter, den HOWTO på Yudit leder til et domain, der ikke længere virker....

Hvordan skriver jeg så, når jeg vil have konververteret sammen med kopiering fra Win til RH partitionerne?

Jeg tror man hellere skal bruge iconv end uniconv.
iconv er standard med distributionerne, og skal ikke bygges fra grunden
fra en kildepakke.

Har læst man iconv og også på nettet....

Dels kan jeg ikke finde ud af, præcist hvilken kode, Windows bruger, dels når jeg skriver: iconv -f <filnavn> sker der ikke det ønskede...
Jeg læser syntaks forkert, men hvad er den rigtige måde? Er der en GUI til iconv?

John

Hilsen
keld