LICQ problemer

Hej.

Jeg har RH 9 og har fundet ud af at min version af Licq, har et eller to
problemer.

1: Jeg kan ikke under options indstille til sys defaults (iso 8889-1)...
ÆØÅæøå problemer... Jeg skriver disse tegn og modtageren modtager
volapyk...

2: Når andre skriver til mig, er der ind imellem tomme linier i stedet
for den besked, jeg skulle have modtaget (måske har det også noget med
problem 1 at gøre?)

Hvad gør jeg? Downnloade en anden udgave af licq og i givet fald
hvorfra?
Installationsinfo/links???

Eller?????

Mvh.