Re: Flertalsformer

Lars B. Dybdahl <sslug@sslug> wrote:

LBD> Den officielle GNU gettext håndbog skriver om en del sprog,
LBD> hvordan deres flertalsformer er skruet sammen (ngettext
LBD> funktionen). Jeg synes dog, at der mangler en uhyggelig
LBD> masse sprog i deres liste, f.eks. kinesisk, arabisk,
LBD> nynorsk, islandsk, grønlandsk osv.

LBD> Er der nogen af jer, der kender et link til en oversigt
LBD> over flertalsformer for flere sprog, end der er nævnt i
LBD> håndbogen? Eller kender I flertalsformerne i de ovennævnte
LBD> sprog? (Og ja, jeg skal muligvis snart hjælpe med at
LBD> oversætte et program til grønlandsk - landsstyreformanden
LBD> kan hverken engelsk eller dansk...)

Prøv at skrive til Karl Eichwalder <sslug@sslug> - også vedr.
dit andet spørgsmål om et diskussionsforum for gettext. Med
grønlandsk mener jeg at have hørt at der er ret stor forskel på
vest- og østgrønlandsk, så du må nok snakke med nogle grønlændere
her. Hvis du finder svaret, så send det til Eichwalder, så det
kan komme med på listen.

Morten

--
"Anyone can do any amount of work provided it isn't the work he is supposed
 to be doing at that moment."                             (Robert Benchley)