Re: [LOCALE] Instant messaging

[snip]
> Jeg bliver nød til at have et kursus. Hvad skulle forskellen være
> mellem rigtige og reale tider. Hvad mener du det ord der indgr i
> realkredit og realskole betyder?

tjaa det er et godt spørgsmål.
realkredit forstår jeg som "lån mod sikkerhed i fast egendom", og kan
derfor ikke se noget i dette som hentyder at det er en "rigtig kredit".
forøvrigt er det realkredit danmarks' egen officielle tolkning af ordet
også.
Så mener jeg ikke at realskolen skal forstås som "den rigtige skole".
det kan godt være vi forstår ordet reale forskelligt, men dette er også
ofte meget landsdels bestemt, hvordan forskellige ord udtales, tolkes og
forstået.
hvis jeg skulle kalde det noget andet end tidstro ville jeg sige reeltid
tror jeg.

--
Navn  : Kim Schulz      | I'm EMOTIONAL now because I have
Email : kim @ schulz.dk | MERCHANDISING CLOUT!!