Re: [LOCALE] Instant messaging

[snip]
> realtid er da fint som dansk ord, og det har da været brugt i datalogi
> så længe nogen kan huske. Real- er da noget er indgår i almindelige
> danske ord som realkredit og realskole.

men så er betydningen vist også en ganske anden.

> Udtal det da på dansk som det danske ord det er, "real" som i
> realkredit og "tid" som i tid.

hmmm hvis nogen sagde det til mig ville jeg aldrig forbinde det med
realtime. Vi har vist heller aldrig brugt andet en realtime i de fag jeg
har haft om emnet, men det er måske bare fordi vi er for internationale
på dtu.

--
Navn  : Kim Schulz      | "What have you contributed to Linux today?"
Email : kim @ schulz.dk | -- Hanne Munkholm, SSLUG penguin

PS: check signaturens random fortune til højre. Den er fra den
officielle fortune file som kommer med bl.a. mandrake :o)