Re: [LOCALE] Oversætte HTML/XHTML/XML til PO-format (og tilbage)

> Er der nogen af jer, der kender til et værktøj, der kan
> trække teksterne ud af en fil i HTML-, XHTML- eller
> XML-format og skrive dem til en fil i PO-format [1]?

Der var en Gnome-gut der fremstillede sådan et program på et
tidspunkt. Jeg ved ikke helt hvad status er, men det oprindelige brev
er her:

  http://mail.gnome.org/archives/gnome-i18n/2001-October/msg00084.html

Tænk sig at det virkeligt er et år siden. Det er vist også blevet
diskuteret senere på gnome-doc/gnome-i18n.

Jeg hentede lige intltool fra CVS, og det ser ud til at programmet
ligger med der. "doc-i18n-tool" hedder det. Tilsyneladende bliver det
ikke inkluderet i tarball'en til intltool. Mærkeligt. Jeg pakker lige
CVS-udgaven - du kan hente den her:

  http://www.cs.auc.dk/~olau/misc/intltool-cvs.tar.gz

--
Ole Laursen