Open Office på dansk

Jeg står over for at skulle rulle OpenOffice ud på et større antal
arbejspladser her på DMI og ville i den forbindelse godt lige høre hvad
status var på den danske version.

Jeg har prøvet at hente den version ned som går under navnet
 OOo_1.0.0_LinuxIntel_install_da.tar.gz
Den virker også fint pånær at der mangler lidt (især i de lidt længere
tekster), og mere graverende, jeg kan  kun få den til at bruge dansk
stavekontrol hvis jeg prøver Funktioner->Indstillinger->Spracheinstellungen
(sic)-> Lingvistik->Edit (sic) og vælger Nederlandsk!
Den foreslår også som udgangspunkt at tekst man skriver er
"nederlansk". Det oplyser den ihvertfald under punktet
Funktioner->Indstillinger->Spracheinstellungen-> Sprachen. Tilsidst en lille
kuriositet, hvis man retter sit locale til dansk mener den vi bruger
tjekkiske Koruna istedet for danske kroner som møntfod!

Min konklusion er at der er gået et eller andet galt i LOCALE
specifikationerne.

Jeg kan forstå at Claus Sørensen er blevet udpeget til koordinator, og at han
vil vente til Sun frigiver oversættelsen af staroffice før  han går videre
med oversættelsesarbejde. Det lyder særdeles fornuftigt. Det ovenstående er
jeg imidlertid ikke sikker på bliver rettet da det ikke specifikt er
oversættelse men nok nogle locale filer den er gal med.

Kan I andre reproducere problemet? er der nogen der har løst det ?
og hvad er tidsudsigten for at sun oversættelserne bliver frigivet?

Sune