Re: [LOCALE] Betatest

Anders Bo Rasmussen wrote:
> Nu er jeg med. Det ville nok være rart hvis man fra en "full
> information"-side kunne gå til en "Søk ord"-side med det samme ord eller

Om man vill ha "full information" om ett ord, kan man konstruera en
URL till till en wiki, med %hex enligt ISO Latin-1 och stor (capital)
intitalbokstav.  Till exempel för ordet "skördetröska" blir
URLen http://susning.nu/Sk%F6rdetr%F6ska

Om ordet inte redan finns i susning.nu, så kommer man till en blank
sida, som man kan redigera.  T.ex. http://susning.nu/Jordbruk

Detta kan kanske användas i en webbtjänst?

Om ni gör en ordliste-website med liknande URLer för grundformen av
alla ord, t.ex.

 http://www.sslug.dk/svenska.cgi?Jordbruk
 http://www.sslug.dk/dansk.cgi?Jordbrug

så kan jag automatiskt skapa länkar dit.

--
  Lars Aronsson (sslug@sslug)
  tel +46-70-7891609