Re: [LOCALE] GPL nu oversat

On Mon, May 27, 2002 at 23:03:53 +0200, Lars K. Schunk wrote:
> Jeg har netop læst det hele. Jeg synes den er noget nær perfekt og har kun
> nogle få indvendinger:
>
> -'p.g.a.' bør forkortes med kun ét punktum, altså 'pga.' eftersom 'dvs.' kun
> forkortes med ét punktum.

Konklusionen er rigtig, men begrundelsen er svag. "P.g.a." er en
regulær stavefejl. Retskrivningsordbogen siger at det forkortes
"pga." eller "på gr. af".

Foruden de fejl som Lars har fundet, kan jeg nævne:
 - Mindst to kommafejl
 - Manglende brug af stort begyndelsesbogstav efter kolon hvor det
   er påkrævet
 - Forkert tegnsætning i forbindelse med parenteser
 - "Ovenfor" fejlagtigt skrevet i 2 ord.

Men jeg enig i at det overordnede indtryk er godt selv om
korrekturen enkelte steder har svigtet.