Re: OpenOffice.org ikke ordentligt oversat til dansk!!!!

On Fri, 17 May 2002, Jacob Nordfalk wrote:

> OpenOffice.org ikke ordentligt oversat til dansk!!!!!!

Jeg ved det.

> Dette er præcis de samme fejl som der var i en tidligere dansk
> udgave af OOo (641 så vidt jeg husker).
>
> Claus, jeg tror OOo har glemt at få de opdaterede filer fra
> StarOffice 6.0 eller der er sket en misforståelse og at der ikke
> er blevet brugt ressourcer fra Suns side og StarOffice 6.0 at ikke
> er blevet oversat til dansk.
> Kan du undersøge hvad der rent faktisk er sket?

Det behøver jeg ikke. Der har ikke været nogen oversættelsesarbejde til
dansk på OpenOffice.org.

Jeg blev først klar over i starten af ugen, at jeg rent faktisk er blevet
ansvarlig for den danske oversættelse - så det første jeg gjorde var at
undersøge:

- Om Sun er i gang med at oversætte StarOffice 6.0 til dansk
- Hvis de er - om den så vil blive frigivet til OpenOffice.org

Begge dele har jeg fået positiv tilbagemelding på, så derfor besluttede
jeg, at vi ikke skal bruge nogen frivillige ressourcer på at oversætte nu,
da vi alligevel får det hele/meste om ganske kort tid.

Så snart det sker, skal jeg nok få bygget en ny udgave af en dansk
OpenOffice.org, som vi så kan arbejde ud fra.

Der er dog andet materiale, som trænger til at blive oversat, hvilket jeg
løbende vil ligge op på den midlertidige oversætterside:

  http://ooo.chbs.dk/oversaet/

Jeg regner med, at vi har en komplet oversat OpenOffice.org, når skoleåret
starter i august.

De herligste hilsner
--
Claus Sørensen             Befri dit kontor med en åben pakke
Ansvarlig for Danmark     OOo OOo OOo OOo OOo OOo OOo OOo OOo