Re: [LOCALE] GPL på dansk

Claus Sørensen wrote:

Nu ved jeg ikke helt, hvor meget sådan en oversættelse koster, men jeg vil tro at pengene var givet bedre ud til Fri Softwareforeningen (http://www.frisoftware.dk/) og så lade os frivillige klare oversættelsen, da det jo alligevel ikke vil have juristisk gyldighed (og vi vil alligevel kaste os over en professionel oversættelse, da de ofte ikke kender de danske begreber inden for Open Source- og Free Software-verdenen).

De herligste hilsner

Den koster omkring 7500 + moms. Jeg er helt enig i at pengene ville være bedre givet ud til Fri Softwareforeningen, men sådan fungerer det desværre ikke helt. Jeg har brug for GPL i en dansk version nu, da vore kunder meget gerne vil kende licensbetingelserne og det på dansk. Så derfor er jeg nødt til at få det gjort. Oversætterne er professionelle og kender de tekniske termer og det juridiske sprog, men det ville da nok være smart at trække den gennem denne gruppe, inden vi gør den til offentlig ejendom.

Men I hører fra mig så snart jeg har noget:-)

MVH Christian