Re: [ITPOLITIK] Fri software vs. Open Source vs. åben programtekst

On 18 Jan 2000, Arne Jørgensen wrote:

> Men hvis vi ønsker en bredere forståelse
> kunne det være åben software var et bedre udtryk (hvormange ved
> egentlig hvad kildekode er (follw-ups ala "det gør jeg" frabedes :-)).

Mine forældre ved det i hvert fald ikke. Men hvad er folks mening om:

  åben programtekst

Jeg ved ikke, om programtekst er dækkende for kildekode, men det bringer
enten tankerne hen på aftenens TV-program eller på et EDB-program.

"Åben kildekode" leder mine tanker hen på den magiske kode man skal sige i
'Landet på den anden Side af Skyerne' for at åbne for en kilde med frisk
vand.

Desvære er hverken åben kildekode-software eller åben
programtekst-software nær så mundret som 'fri software'.

/Ole