Re: [ITPOLITIK] DR skal bruge åbnestandarder

Bjarne Wichmann Petersen wrote:
> Lyttede iøvrigt til DR's harddisken forleden med et halvt øre, hvor de
> netop snakkede om kravet om åbne standarder og hvornår DR ville leve op
> til det. Hvad jeg hørte var at DR til maj ville starte nogle forsøg, hvor
> DR ville teste forskellige åbne løsninger.

Jeg hørte det samme, det lød som om at de i stedet for at finde en løsning
som fungerer for alle ville forsøge sig med separate løsninger for hhv.
Linux, Mac og Win.

I øvrigt mener jeg at have kunnet konstatere at med:
Firefox
Media Player Connectivity-extension
(https://addons.mozilla.org/firefox/446/)
VLC/Kaffeine

Fungerer streamingen faktisk, med undtagelse af problemet med danske tegn i
filnavnene/URLs. Jeg har skrevet til dem og gjort opmærksom på det problem,
det burde vel trods alt være overkommeligt for dem at løse.

Media Player Connectivity løsningen har også det "problem" i nogens øjne at
videoerne afspilles i et eksternt afspillervindue.

Man behøver desuden ikke engang w32-codecs, libffmpeg kan klare ærterne.

--
openSUSE begynderguide: http://suse.linuxin.dk