Re: [ITPOLITIK] DR skal bruge åbne standarder

Den fredag 5.jan kl. 11:30 skrev Steen Jensen:

Ole Tange skrev:
On 1/4/07, Jesper Krogh <sslug@sslug> wrote:
I sslug.itpolitik, skrev Kim Schulz:
>  Ved ikke om i har set denne,
>  http://kum.dk/sw52455.asp
>  De nye public-service krav til DR
>
>  bl.a. følgende punkter finder jeg interessante:
>
>  - DR skal anvende åbne standarder i forbindelse med
>  on-line-virksomheden.
Jeg synes, det lyder fremragende, at public service-kontrakten nævner
åbne standarder. Desværre står der også, at kontrakten løber i perioden
2007-2010. Så DR vil kunne hævde, at de har indtil 2010 til at få
åbne standarder på plads.

Kontrakten nævner ikke bare åbne standarder, den kræver åbne standarder!

Naturligvis kan DR hævde så meget, men der er tale om årlige beløb, og hvis de intet fortager sig i løbet af 2007 for at overholde kontrakten, er den ikke overholdt, hvorfor udbetaling stopper. Det vil være forholdsvis enkelt at vinde en sag om medielicens, hvis ikke du kan anvende DRonline med åbne standarder.

hov hov, jeg vil mene at de skal opfylde det ved kontraktens start. Dvs. 1. januar 2007.

JonB