Re: [ITPOLITIK] DR skal bruge åbne standarder

On 1/4/07, Jesper Krogh <sslug@sslug> wrote:
I sslug.itpolitik, skrev Kim Schulz:

>  Ved ikke om i har set denne,
>  http://kum.dk/sw52455.asp
>  De nye public-service krav til DR
>
>  bl.a. følgende punkter finder jeg interessante:
>
>  - DR skal anvende åbne standarder i forbindelse med
>  on-line-virksomheden.

Jeg synes, det lyder fremragende, at public service-kontrakten nævner åbne standarder. Desværre står der også, at kontrakten løber i perioden 2007-2010. Så DR vil kunne hævde, at de har indtil 2010 til at få åbne standarder på plads.

Kan vi lave en konkret liste af ting hvor DR _ikke_ opfylder disse krav
idag.. og det derfor giver linuxbrugere problemer.

Hvis de ikke har konkrete planer (dvs. med deadlines) for de ting, så kunne jeg nemt forestille mig en pressemeddelelse med overskriften: "DR har ingen konkrete planer om at leve op til public service-kontrakten".

/Ole