Re: [ITPOLITIK] DR skal bruge åbne standarder

Kim Schulz wrote:
On Thu, 04 Jan 2007 14:37:40 +0100
Joergen Ramskov <sslug@sslug> wrote:

Det fatter jeg ikke, men indtil jeg ser andet, så tror jeg ikke på at der vil ske de store ændringer - det lyder som om de blot vil køre videre med samme strategi som de har gjort i mange år == løsninger
der fungerer i Windows og hvis vi er heldige så kan det også fungere delvist og i dårligere kvalitet andre steder. Tak, men nej tak - så
vil jeg hellere betale lidt mindre i licens.

tjaa de kan vel ikke bruge wmv mere, da dette i hvert fald ikke er en
åben standard. Var det ikke BBC der fik udviklet et åbent videoformat
som kunne afspille på alle platforme? Måske man skulle se om DR kunne
lære noget af dem.

Jo, men så vidt jeg ved så er det endnu ikke helt klar: http://dirac.sourceforge.net

Personligt så jeg gerne at DR støttede det projekt, men med alle de budget problemer der i DR for tiden, så er det nok ikke specielt sandsynligt...

-- Joergen Ramskov Jabber ID: sslug@sslug